logo
امروز : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۱۱۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر سهرورد:

جشنواره ملی گردو در خدابنده برگزار می‌شود

جشنواره-ملی-گردو-در-خدابنده-برگزار-می‌شود
رئیس شورای اسلامی شهر سهرورد از برگزاری جشنواره ملی گردو برای سومین سال در این شهر خبر داد و گفت: جشنواره ملی گردو در شهر سهرورد در روز های ۱۹ تا ۲۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ آیت‌اله جهانگیری از برگزاری جشنواره ملی گردو برای سومین سال در شهر سهرورد خبر داد و گفت: جشنواره  در روزهای ۱۹ تا ۲۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه امسال جشنواره گردو به مدت هفت روز در دل جنگل‌های بکر و سرسبز سهرورد برگزار می‌شود افزود: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نیز نشان‌دادن ظرفیت‌های شهرستان در حوزه کشاورزی و همچنین گردشگری برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سهرورد خدابنده با بیان اینکه در جشنواره ملی گردو برنامه‌های متنوع فرهنگی و سرگرمی اجرا و غرفه‌های مختلف برپا می‌شود افزود: امیدواریم که بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای ملت ایران اسلامی و میهمانان باشیم.

وی با بیان اینکه جشنواره گردو فرصتی برای حمایت از باغ‌داران شهرستان خدابنده است ادامه داد: اجرای موسیقی محلی توسط گروه‌های مختلف، اجرای برنامه‌های طنز و مسابقه، برگزاری تور ویژه گردشگری از جمله برنامه‌های این جشنواره است و غرفه‌های متعدد و فروش محصولات کشاورزی و محصولات صنایع‌‌دستی نیز برپا خواهد شد.

شایان ذکر است، شهر سهرورد در شهرستان خدابنده استان زنجان قرار دارد و جنگل‌های زیبا و طبیعت زیبای سهرورد، بقعه امامزاده قاسم (ع)، منطقه باستانی دژالریج، کتیبه سنگی یازلی داش، قلعه کیوان، آبشار زیبای شارشار، کوچه باغ، منطقه نمونه گردشگری، خانه‌ای تاریخی شیخ اشراق از آثار ارزشمندی است که پذیرای گردشگران است.

گفتنی است، شهر سهرود زادگاه شیخ شهاب‌الدین سهروردی از بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان اسلام و سر سلسله حکمت اشراقی در فرهنگ اسلامی است، درباره سهروردی گفته‌اند همانطور که فردوسی زنده‌کننده زبان فارسی است، او احیاکننده فکر و حکمت ایران پیش از اسلام در دوران اسلامی و پایه‌گذار جریان فلسفی حکمت اشراق است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱